Hjælp. Ofte stillede spørgsmål. FAQS

Er det sikkert at handle online?

Selvfølgelig kan du det! Alle køb, du foretager i vores onlinebutikker, er 100 % sikre. De sikkerheds- og krypteringsprotokoller, der anvendes til banktransaktioner, er 100 % sikre.

Dine bankoplysninger er beskyttet og krypteret af den nyeste teknologi fra vores Adyen betalingssystem, en af de førende betalingsteknologiplatformer, der anvendes af de fleste onlinebutikker. Det er mere sikkert at foretage en kortbetaling i vores butikker end at betale på en tankstation eller restaurant.

Dine bankoplysninger sendes til vores server i krypteret form via SSL-protokollen (Secure Socket Layer) og overføres i et helt sikkert miljø til vores bank. Dine data opbevares på intet tidspunkt på vores servere.

Skal jeg registrere mig for at afgive en ordre?

Nej, du behøver ikke at registrere dig. Du kan afgive din bestilling som gæst. Vi vil kun bede dig om de oplysninger, der er nødvendige for at levere din ordre, i slutningen af kasseprocessen. Bemærk venligst, at hvis du registrerer dig efter at have afgivet en ordre, vil ordren ikke blive afspejlet på din konto.

Men hvis du er en virksomhed og ønsker at afgive en ordre med tilbagetrækning af moms, skal du have en konto. Kontakt os venligst for at få nærmere oplysninger, så hjælper vi dig.

Hvor lang tid går der, før min ordre er fremme?

Typisk bliver de fleste ordrer leveret inden for 2-3 hverdage. Hvis du afgiver din ordre efter kl. 14.00 (CET), forlader den vores lager dagen efter, og du vil normalt modtage den inden for 48 til 72 timer efter at du har afgivet din ordre. Medmindre det købte produkt har en senere leveringsdato, som er angivet i produktbladet.

Ordrer afgivet efter kl. 14.00 (CET) på fredage og weekender vil blive behandlet af vores lager den næste hverdag. Bemærk venligst, at nogle produkter tager mere end 24/48 arbejdstimer. Denne information om leveringstiden er synlig på siden for hvert produkt. Denne tid kan dog variere under udsalg, kampagner, dårligt vejr eller transportstrejker.

Hvis du køber en statscykel, 6KU- eller Quella-cykel, er leveringstiden angivet i cyklernes tekniske datablade.

Hvis nogle af produkterne af en eller anden grund ikke er tilgængelige på vores lager, kontakter vi dig, for at informere dig om forsinkelsen i leveringen.

Bemærk venligst, at vi samarbejder med tredjepartsvirksomheder, som organiserer forsendelsen direkte, uden at den skal passere gennem vores lokaler. Disse virksomheder har vist sig at være pålidelige partnere i de mere end 12 år, vi har været i branchen. Der kan dog forekomme forsinkelser på grund af omstændigheder uden for vores kontrol, hvilket lejlighedsvis, kan medføre forsinkelser i leveringen af din ordre.

Hvordan bestiller jeg?

Det er virkelig nemt! Alle onlinebestillinger foretages via hjemmesiden uden problemer, ved hjælp af en webbrowser på din computer, mobiltelefon eller tablet.

Læg de produkter, du er interesseret i, i din indkøbskurv. Når du er færdig, skal du udfylde dine personlige oplysninger for forsendelse og afslutte med at vælge en af betalingsmetoderne.

Hvordan ved jeg, at min ordre er blevet afgivet korrekt?

Når din bestilling er afsluttet, bliver du ført til en takkeside, hvor du får følgende besked: "Din bestilling er blevet gennemført", dit ordrenummer og en oversigt over dit køb.

Du vil også modtage en bekræftelse på den e-mailadresse, du har angivet, da du udfyldte dine oplysninger, med alle oplysninger om din bestilling. Vigtigt: Sørg for at skrive din e-mail-adresse, dit telefonnummer og din postadresse korrekt i dine bestillingsoplysninger.

Kan jeg annullere eller ændre min ordre?

Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du kontakte os og give os besked om annulleringen af din ordre og grunden til annulleringen, så vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.

Hvis du, når ordren er blevet bekræftet, har brug for at ændre nogen af produkterne, tilføje eller fjerne flere enheder, slette et produkt eller tilføje et nyt, kan vi kun gøre dette ved at annullere din nuværende ordre og oprette en ny. Bemærk venligst, at ændring af ordren også kan påvirke leveringsdatoen.

Hvordan kan jeg vide, om en vare er på lager?

Alle varer, der er aktiveret på hjemmesiden, er på lager. Midlertidigt vil du se nogle produkter, hvor købsknappen ikke er aktiveret, fordi nogen for nylig har taget den sidste enhed. Hvis dette sker, vil vores indkøbsafdeling forsøge at genopbygge lageret så hurtigt som muligt for at få det tilbage på lager igen. Hvis det ikke er muligt at erstatte varen med det samme, sender vi dig alternative muligheder til det, du har købt, eller tilbyder dig en tilbagebetaling.

Når du kan se, at et produkt ikke er tilgængeligt og derfor ikke har "Køb"-knappen synlig, kan du skrive din e-mailadresse, og vi giver dig automatisk besked, når det er tilgængeligt igen. På den måde vil du være den første til at vide, når det er tilgængeligt igen.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme, når min ordre kommer?

Bare rolig, hvis du ikke er hjemme, når din ordre ankommer, og kureren ikke kan aflevere den hos en anden person, f.eks. en dørmand, en slægtning, en nabo osv..., vil han forsøge at foretage en ny levering den næste arbejdsdag. Hvis vi ikke finder dig ved det andet leveringsforsøg, vil din ordre blive deponeret på det afhentningssted, der ligger tættest på den leveringsadresse, du har givet os, så du kan afhente den de følgende dage. Kureren vil informere dig via e-mail og give dig oplysninger og en tidsplan for, hvornår du kan afhente den.

Derfor er det meget vigtigt, at du oplyser alle dine oplysninger, både adresse og telefonnummer, for at sikre levering og undgå problemer med forsendelsen.

Hvad sker der, hvis I ikke har alle de produkter, jeg har købt, på lager?

Der kan af og til opstå en lagerfejl, og vi har måske ikke et produkt, du har købt. Bare rolig, vi kontakter dig med det samme, så vi kan beslutte, om du skal vente på, at produktet kommer igen, eller om vi vil refundere dig produktbeløbet og sende dig resten af de produkter, du har købt.

Kan jeg tilføje et produkt til en ordre, som jeg allerede har bestilt?

Ja, du kan tilføje så mange produkter, som du vil, så længe din ordre ikke har forladt vores lager. For at bekræfte dette, bedes du kontakte os, og vores kundeservice vil med glæde hjælpe dig.

Hvis din ordre allerede har forladt vores lager, kan du kun afgive en ny ordre, og vi sender den til dig den næste arbejdsdag.

Er der et minimumskøbsbeløb?

Nej, der er ikke noget minimumskøb. Du kan købe alle produkter, uanset hvor lav prisen er.

Hvad er forsendelsesomkostningerne?

Her kan du se alle forsendelsesomkostningerne fordelt på områder og lande.

Er momsen inkluderet i webpriserne?

● Alle de priser, du kan se på hjemmesiden, er inklusiv moms.
● I alle EU-lande gælder denne afgiftssats.
● I alle andre lande i verden opkræves der ikke moms på køb.
● Nogle særlige lande og territorier (normalt lande uden for EU eller territorier med særlig status) kan anvende told og afgifter, som skal betales på bestemmelsesstedet og for kundens regning. Disse omkostninger er variable og afhænger af det enkelte bestemmelsesland, og du skal betale dem på bestemmelsesstedet (kun hvis det er nødvendigt). Kontakt dit toldvæsen om disse omkostninger.

Er der ekstra forsendelsesomkostninger, som ikke er anført i shoppen?

Nej. Forsendelsesomkostningerne er altid tydelige og forklares i dette link. Der vil ikke blive pålagt ekstra eller skjulte forsendelsesomkostninger på ordrer.

Hvad er betalingsmetoderne?

Santafixie har indgået en aftale med Adyen, en af de førende betalingsteknologiplatforme, der anvendes af de fleste onlinebutikker, som leverer den mest avancerede og sikre teknologi til onlinebetalinger og tilbyder en intuitiv og brugervenlig betalingsgateway.

Desuden har vi en sikkerhedsafdeling, som er ansvarlig for at gennemgå alle betalinger dagligt for at opdage eventuelle problemer eller svindel. Santafixie forbeholder sig retten til at annullere ordren og transaktionen af sikkerhedshensyn.

Vi har tre metoder til at gennemføre din betaling:

  • 1. - Med debit-/kreditkort.

    Dette er den hurtigste og mest sikre metode, og du får ikke nogen provision..Betaling med kort via eksisterende sikkerhedsprotokoller er 100 % sikker, endnu mere sikker end når du betaler på en restaurant eller en tankstation. Ingen kortoplysninger gemmes på nogen server, og forbindelsen er hele tiden krypteret. Af sikkerhedshensyn kontrollerer Santafixie alle ordrer, der betales med kreditkort. Vi accepterer American Express, Maestro og alle Visa- og Mastercard-kort, der er registreret i det sikre betalingssystem Verified by Visa.

  • 2.- Paypal-betaling.
    Paypal giver dig mulighed for at betale direkte med en e-mail adresse. Det er accepteret over hele verden og betalingssikkerheden er absolut. Valget af denne betalingsmetode medfører en lille provision på 3%, som er specificeret, når du vælger denne metode.

Skal jeg betale noget, når jeg modtager min ordre?

Du skal ikke betale noget, når du modtager din ordre, hvis du tidligere har betalt med kreditkort, PayPal eller bankoverførsel.

Det er kun dem, der har valgt betalingsmetoden efter efterkrav, der skal betale for deres ordre ved modtagelsen.

Kan jeg returnere en vare efter at have modtaget den?

Selvfølgelig kan du det. Du kan returnere en vare og få pengene tilbage, så længe det ikke er mere end 30 dage siden, du modtog den. Vigtigt: så længe produktet er ubrugt, ubeskadiget og stadig i original emballage.

Det er vigtigt, at du beskytter de produkter, der skal returneres, så godt som muligt for at undgå skader under transporten tilbage til vores lager.

Der ydes under ingen omstændigheder tilbagebetaling for produkter, der har været placeret på cyklen, er blevet brugt eller har lidt nogen form for slitage.

Returnerede varer, skal være i tilstrækkelig god stand til at blive solgt, ellers kan de ikke refunderes. Her er et link , hvor vi forklarer de to typer afkast mere detaljeret.

I forbindelse med cykler accepteres i intet tilfælde, en returnering med brugsspor, ridser, monteringsmærker, snavs på dækkene, skader forårsaget af forkert emballage eller enhver anden form for skade, der gør det umuligt at sætte cyklen tilbage til salg. Den vil blive kontrolleret for at sikre, at den er i perfekt stand og med intakte forseglinger. Hvis Santafixie konstaterer skader, forbeholder de sig ret til ikke at acceptere returneringen. Hvis cyklen alligevel returneres, sendes den tilbage til køberen på kundens regning.

SÆRLIGE OMBYGNINGS- OG RETURNERINGSBETINGELSER (Gave Kort)

Et e-gavekort er et elektronisk produkt, hvis primære formål er at blive brugt som betalingsmiddel. Derfor kan gavekort ikke returneres eller refunderes.

Ombytning af varer købt med et e-gavekort: Varer købt med et e-gavekort kan kun ombyttes. De kan ikke refunderes til et kreditkort eller en anden betalingsmetode.

Returnering af varer købt med et e-gavekort: Hvis kunden ønsker at returnere en vare købt med et gavekort, vil beløbet blive krediteret et nyt gavekort.

Hvis kunden beslutter sig for at returnere en vare, der er købt delvist med et e-gavekort, vil det beløb, der er betalt via e-gavekortet, blive krediteret på et nyt kort og ikke på nogen anden måde. Det beløb, der er betalt med en anden betalingsmetode, vil blive krediteret samme betalingsmetode.

Hvordan sender jeg et produkt tilbage?

Du skal beskytte produkterne så godt som muligt i deres indpakning og emballage, inden du lægger dem i kassen. Beskyt dem så godt som muligt med papemballage for at udfylde de tomme rum i kassen, så de ikke kan støde mod hinanden under transporten.

Hvis vi har begået en fejl, sender vi en kurer for at hente pakken, og omkostningerne betales af os.

Hvis du derimod har lavet en fejl ved bestilling, er du ansvarlig for returnerings-/bytteomkostningerne. Du kan sende pakken til os med posten eller anden kurerservice, eller du kan kontakte os på orders [på] santafixie [dot] com for at få tilsendt et betalingslink og fragtlabel, og du kan sende pakken med GLS. Hvis du vælger denne sidste mulighed, koster returneringen €4,95, for hjulene er beløbet €9,95. Omkostningerne til cyklerne er på den anden side €49,95. For andre destinationer (Baleariske Øer, De Kanariske Øer, Ceuta og Melilla) bedes du kontakte os via den e-mail-adresse, der er angivet ovenfor.

Hvornår og hvordan får jeg mine penge tilbage?

Når vi har modtaget din pakke på vores lager, og vi har kontrolleret, at produkterne er i god stand, vil vi straks gå videre med at refundere beløbet. Under alle omstændigheder vil vores kundeserviceafdeling kontakte dig for at bekræfte operationen. Denne operation kan tage op til 7 arbejdsdage, bemærk venligst, at i udsalgstider, Black Friday eller jul kan tiden variere.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget et produkt i dårlig stand?

Hvis du har modtaget din kasse, og nogle af produkterne ikke er i den stand, de burde være i, på grund af stød, ridser eller andre uregelmæssigheder, bedes du kontakte os via e-mail på orders [på] santafixie [dot] com inden for 7 dage efter modtagelsen af ordren, og vores administrationsafdeling vil fortælle dig, hvordan du skal gå videre med returneringen. Hvis du overskrider de fastsatte dage, vil vi ikke kunne behandle din anmodning. Bemærk venligst, at du skal sende os følgende oplysninger:
- Fotografier af kassen og emballagematerialet indvendigt.
- Fotografier af æskens yderside: selve æsken samt etiketterne på æsken. - Den beskadigede genstand.

Er det gratis at returnere en vare, der har den forkerte størrelse eller mål?

Returbeløbet er kun gratis, hvis vi har begået en fejl i forsendelsen. Hvis du selv har begået fejlen, eller hvis du ikke kan lide produktets farve, skal du selv betale omkostningerne ved returneringen.

Min ordre er blevet returneret, hvad kan jeg gøre?

Efter flere leveringsforsøg og flere forsøg på at kontakte dig, hvis ingen afhenter ordren, vil den blive sendt tilbage til vores lager. Når den er blevet returneret, kontakter vi dig for at høre, om du ønsker at modtage den på en anden adresse, eller om du ønsker at fortsætte med returneringen.